Hyblene pusses opp

Bibelskolen Fjellhaug og Fjellhaug Eiendom har siden høsten 2020 prosjektert og startet opp et omfattende oppussingsprosjekt av elevhyblene på hovedbygget. Etter 20 år med nokså hard bruk, var hyblene mer enn klare for en fornyelse.

Etasje for etasje

Internatet på hovedbygget er bygd i fire etasjer fra 2. til 5 etasje med 90 hybler totalt. Femte etasje hadde størst etterslep, for her måtte badene rives og bygges opp på nytt. Femten bad i 5. etasje og tre bad i 4.etasje ble pusset opp våren 2022. Femte etasje stod derfor klart når ungGlobal-klassen flyttet inn til skolestart høsten 2022.

Deretter har vi pusset opp etasje for etasje. Mens ungGlobal er på sitt 4,5 måneder lange utenlandsopphold har elever fra andre linjer midlertidig flyttet inn på nyoppussede dobbeltrom. Slik har vi kunnet pusse opp mye av tredje og fjerde etasje på internatet fra november til mars. Etter vinterferien får elevene flytte tilbake til de nye enkeltrommene sine og våre dyktige vaktmestere kan fortsette nedover til alle hyblene er tatt.

Hva gjøres?

Foruten totalrehabilitering av badene i femte etasje får veggene i rommene nye lyse farger med kontrast i rød, grønn og blått. Gulvet byttes ut til nytt vinylgulv, og det legges opp nye elektriske kabler til alle rom. Nye spesialtilpassedemøbler fra Aarsland Møbelfabrikk i lys eik, kvalitetssenger fra Jensen og svartelysarmaturer fra SG gir rommet en lun og moderne atmosfære.

Hybelprosjektet kommer i tillegg til en fornyelse av dagligstua våren 2022 som lærerne ved Bibelskolen stod for, i økonomisk samarbeid med høgskolen. Dette store og gode rommet fikk et markant løft med ny innredning av rommet og moderne farge på veggene.

Vestibylen ble pusset opp for få år siden, noe som gjør at fellesarealene og hyblene nå henger sammen i en smakfull enhet som innbyr til trivsel og sosialt fellesskap.

Se flere bilder av skolens fasiliteter her.