SØK NÅ

Musikk

Bibel, Musikk og Tilbedelse

På musikklinja får du jobbe med egen musikalsk utvikling i et trygt fellesskap!

I løpet av et år hos oss vil du få god erfaring med lovsangsledelse, gjennom ukentlig praksis knyttet til skolens gudstjeneste. I tillegg har vi fokus på musikkformidling, låtskriving og musikkproduksjon, og du vil få være med på ulike produksjoner både på scenen og i skolens eget studio.

Vår nydelige beliggenhet i Norges hovedstad, gir oss også mulighet til å dra på ulike konserter og arrangement av høy kvalitet.

Musikk og tro

• Lovsangsledelse
  • Musikk og menighetsliv
  • Lovsang i bibelen
  • Troshistorie
  • Menighetsbesøk i London
  • Lovsangs-konferanse

Som bibelskole ønsker vi å lese, lære og leve Guds ord - dette tar vi også med oss inn i musikkfagene. Gjennom året vil du få undervisning om musikkens betydning for tro og menighetsliv, og praksis knyttet til lovsangsledelse.

Musikkutøving

• Hovedinstrument
  • Fordypning i band eller vokal
  • Musikkformidling

Vi ønsker at hver enkelt som starter hos oss skal få mulighet til å utvikle seg som musiker og sanger. En del av den utøvende undervisningen vil derfor foregå i to grupper,vokalister i en gruppe og instrumentalister i en annen gruppe. På denne måten vil man få undervisning rettet mot ens eget hovedinstrument, også i samspill med andre.

I tillegg vil alle få individuell undervisning på et valgt instrument, av noen av landets dyktigste musikere.

Gjennom året har vi også et fag som heter musikkformidling. I dette faget har vi små konserter for hverandre i klassen, hvor målet er å bli trygg i selve formidlingssituasjonen.

"Å være i et fellesskap hvor man kan dele liv og snakke om tro har vært enormt godt. Jeg har fått solid bibel- og musikkundervisning, gode venner og minner som jeg kommer til å ta meg for resten av livet."

Hanne

Musikkproduksjon

• Musikkteori
  • Låtskriving og arrangering
  • Musikkteknologi
  • Konsert- og studioproduksjon
  • Oppleve konsertlivet i Oslo

På musikklinja blir du også utfordret på å arrangere ulike konserter i samarbeid med de andre i klassen, forberede og gjennomføre en 5-dagers Norges-turné og bruke tid i skolens eget studio. I løpet av året har vi et litt større studioprosjekt, i tillegg til at du som musikkelev også selv kan bruke studio til private innspillinger på kvelder og i helger. I desember 2019 gav vi ut en vakker julelåt på spotify. Hvis du er nysgjerrig kan du lytte på den her.

Vi bruker også en del tid på låtskriving, og har de siste årene hatt kurs med blant annet Trygve Skaug.

Utenlandstur

To av årets mange høydepunkt er London og Bali i Indonesia.
På høsten drar vi en langhelg til London, hvor musikaler og byens menighetsliv står i fokus, og i slutten av januar får vi oppleve fantastisk natur og kultur i Indonesia (ca 20 dager).
Indonesiaturen inngår i fellesfaget «misjon i kontekst» og byr på spennende møter med lokalbefolkning og misjonærer.
De siste årene har vi fått arrangere lovsangskveld i samarbeid med en lokal kirke i tillegg til å bidra musikalsk inn mot lokale gudstjenester. Det blir også lagt til rette for å erfare det indonesiske musikklivet og blant annet  lære et indonesisk instrument.

Diverse informasjon

Krav til forkunnskap

Denne linja er for deg med et hjerte og interesse for lovsang, og et ønske om å utvikle deg som sanger og instrumentalist. Du må ha en grunnleggende musikalitet, som betyr at du enten må kunne synge rent eller ha tilstrekkelige ferdigheter på et instrument til å fungere i samspill med andre. Alle som søker musikk må derfor sende inn en enkel demo hvor du utøver ditt hovedinstrument. Dette kan være et helt enkelt opptak med mobil eller kamera.

Rikard Sjånes
Linjelærer Musikk
Linda Holm Hansen
Kontaktlærer Musikk (vikar 2023)
Line Stordal Raknes
Kontaktlærer Musikk (permisjon ut 2023)
SE ALLE ANSATTE

Videoer

When I Need A Friends (Cover)

Fortsatte Å Gå

Praise You (Cover)

VIL DU LÆRE MER OM FELLESFAGENE?
KLIKK HER.