En bibelskole i hjertet av Oslo

Bibelskolen Fjellhaug

Bibelskolen Fjellhaug er en av Norges største bibelskoler og er en internatskole som ligger sentralt og likevel avskjermet til på Sinsen i Oslo.

I over 100 år har vi utdannet unge mennesker til etterfølgelse av Jesus i Norge og i misjonsland verden over. Vi tilbyr ettårige kurs hvor du får en perfekt miks av bibelfordypning, linjefag etter dine interesser, personlig oppfølging av lærere og et unikt kristent fellesskap.

Vår visjon er å lese, lære og leve Guds Ord, og vi arbeider for at dette skal gjennomsyre både skoletid og fritid. Hos oss er ingen uke lik. Fellesfagene utgjør ca. 60% av uka, og linjefagene ca. 40% av uka. Dette skaper en god veksling mellom fordypning i den kristne troen, og praktiske fag hvor vi lever troen ut. Flere uker i året har vi egne linjeuker hvor vi fordyper oss i spesielle tema, eller reiser på lengre turer.

Skolen er eid av Norsk Luthersk Misjonssamband og er en del av Fjellhaug Utdanningssenter sammen med Fjellhaug Internasjonale Høgskole.
Skolen er godkjent under privatskoleloven kap. 6A med rett til statstilskudd, og driver etter offentlig godkjente læreplaner. Elever ved skolen har rett til støtte fra Statens Lånekasse.

"Hver morgen samles vi til morgenbønn og om kveldene er det "kvart på åtte"-andakt.
Stipendiater og personale arrangerer møter, lovsangskvelder og sosiale aktiviteter hele året.
Vi har vår egen Zanzibar – en kaffebar som drives av elevene etter behov og ønske."