KRIK

Bibel, idrett og friluftsliv

På KRIK-linja får du over 40 dager på tur i løpet av et skoleår!

Det spiller liten rolle om du har drevet mye eller lite med idrett og friluftsliv fra før. Ønsker du å være en del av en fantastisk gjeng som elsker å bli utfordret og prøve nye ting? Da er dette linjen for deg.

Idrett

• Klatring
  • Ski/ snowboard i Hemsedal
  • Elvepadling
  • Volleyball, fotball, innebandy, basketball
  • Tennis, golf
  • Turn, dans
  • Ishockey

Gjennom året lærer vi hvordan vi kan bruke idrett til å fortelle andre om Jesus. Dette gjør vi gjennom et variert opplegg, der vi møter både på nye og gamle idretter. Det viktigste er å være i aktivitet og ha det gøy sammen. Det kan vi garantere at du vil.

"Dette året på KRIK-linja har overgått alle mine forventninger! Jeg har blitt utfordra både som leder og fått testa egne grenser innafor et trygt klassemiljø, og ikke minst blitt bedre kjent med Gud!"

Julie

Friluftsliv

• Ekspedisjon på Svalbard eller vintertur i Norge
  • Telttur i høstfjellet
  • Afrikansk safari eller surfing i Indonesia
  • Skog og villmark
  • Solodøgn/survival
  • Skredundervisning
  • Førstehjelpsundervisning

Friluftsliv vil bli en sentral del av året der naturopplevelsene vil stå i kø. Gjennom varierte turer vil du bli utfordret til å ta de stegene du selv ønsker. Det vil bli stormfulle vinternetter på Svalbard, og for oss som har vært ute en vinternatt før setter vi også pris på varm bålkos i skogen. Du skal få mestre alt fra bitende kulde til fleredagers turer i høstfjellet. Det du ikke kan, lærer vi deg.

Leder og forbilde

Gjennom et godt og trygt klassemiljø ønsker vi å se elevene våre bygge karakter ut fra deres ønsker og forutsetninger. Dette ønsker vi å gjøre gjennom å utfordre og bevisstgjøre våre elever gjennom undervisning og aktiviteter. Fokus vil også være på hvilket ansvar vi som ledere og forbilder har i ulike settinger. Med tillitt kommer også ansvar. Vi ønsker også at våre elever skal vokse frem som gode kristne forbilder, og kanskje en dag gode kristne ledere.

Omgivelser og natur

På Fjellhaug ligger forholdene til rette til å utfolde seg innen et hav av idretter og friluftsliv. Vi har gymsal og moderne treningsrom du kan bruke når du vil. Et steinkast fra skolen ligger det en beachvolleyballbane og fire tennisbaner vi har tilgang til. Noen hundre meter lengre enn det kan du spille frisbeegolf på en 12-hulls bane. Der har vi også store kunstgressbaner, som stort sett er ledige til vårt bruk. Vi har enkelt tilgang til squashbaner og ishockeyhall vi bruker en del på vinterstid.

En liten sykkeltur fra skolen, på Grefsenkollen, kan du prøve deg på klatring. Kommer du deg til toppen, får du en vanvittig utsikt over hele Oslo. Skolen har klatreutstyr som du kan låne når som helst.

Rundt Oslo by er det uante muligheter til å dra på tur, sommer som vinter. Marka har 2600 km skiløyper som prepareres jevnlig gjennom vinteren. Liker du alpint ligger Tryvann vinterpark en T-banetur unna skolen. Om sommeren er det mange muligheter for bading både i ferskvann eller en av mange badesteder i sjøen.

Utenlandstur

Ett av mange høydepunkt av skoleåret er utenlandsturen i januar/ februar - i nesten 3 uker. På KRIK-linja får du muligheten til å velge mellom to turer, enten til Kenya og Tanzania eller til Indonesia. På disse turene får du spennende møter med lokalbefolkning og misjonærer som har sitt daglige virke i en helt annen kultur.

I Afrika får du blant annet oppleve spektakulær safari, møte med ungdommer på Tanzaniansk bibelskole og snorkle langs idylliske hvite strender. I Indonesia får du muligheten til å lære og surfe, og du får møte lokale kristne som har sterke historier og fortelle og misjonærer som driver misjon i en strengt muslimsk kultur.

Diverse informasjon

Krav til forkunnskap

Du må være glad i å være i aktivitet og ha et ønske om å strekke deg fysisk og psykisk. Har du vilje og engasjement, så skal vi lære deg det som kreves for å få maks ut av året.

Torgeir Vigdal
Kontaktlærer KRIK
Per Ove Malmin
Linjelærer KRIK
SE ALLE ANSATTE

Videoer

KRIK på Svalbard 2021

Vlog - KRIK og Musikk besøker Teft Utland

Bibelskolen Fjellhaug 2020/2021

VIL DU LÆRE MER OM FELLESFAGENE?
KLIKK HER.