Bibel, ung og formidling

I Norge eller på skip

Vil du vokse som leder?

Vil du gi Jesus videre i vår tid?

Lederlinjen vil gjøre dette mulig gjennom å utruste deg til å ta lederansvar i norsk og internasjonalt kristent arbeid. Velg fordypning i Norge eller på skip

Lidenskap

Utforsk hva som får hjerte ditt til å brenne! Oppdag dine ferdigheter og finn retning for veien videre.

Fordypning

Dypdykk i åndelig vekst og lederskap. Velg din vei - Norge eller et evangeliseringsskip

Reise

Reis verden rundt, og la deg inspirere av mennesker fra andre kulturer. Enten gjennom Jesu fotspor i Israel, eller på tur til USA eller Afrika.

Ledelse

Ledelse er et verktøy du kan lære deg. Du må ikke være ferdig leder når du starter, men du må ønske å utvikle deg som leder. Gjennom ett år på lederlinja vil vi gi deg en rekke kunnskaper og ferdigheter som setter deg i stand til å lede andre etter Jesu forbilde. Eksempelvis:

Apologetikk og populærkultur
Barne- og ungdomsarbeid
Diakoni og nestekjærlighet
Formidling og ledelse

Hva brenner du for?

I løpet av året vil du få besøke og møte en rekke ildsjeler verden rundt som vil fortelle om det arbeidet Jesus har inspirert dem til å drive. For eksempel møter vi misjonærer, evangelister, menighetsplantere og pastorer, eller diakonale representanter i fengsler og rusomsorg. Hvor kjenner du hjertet ditt banke sterkest?

Fordypning

Nytt for 2024-2025 er fordypningsvalg på Leder. Fordypningene går gjennom hele året, med hovedvekt fra januar til og med mars. På grunn av ulike krav til fysisk og psykisk helse må du velge fordypning når du søker til oss.

Fordypning Norge

Norge trenger bevisste og modige kristne som vil gi Jesus videre i Norge og Vesten. Fordypningen gir deg grunnleggende innføring i

Forkynnelse og evangelisering
Sjelesorg og samtale
Globalisering og nyreligiøsitet
Media og kristen tro

Gjennom året har du praksis utenfor skolen hvor du får sette det du lærer ut i praksis. Sammen med deg får du en erfaren, personlig mentor som hjelper deg å forløse ditt potensiale som leder.I februar reiser dere på studietur på opptil 3 uker til USAs vestkyst og besøker flere landemerker i og rundt Los Angeles. Herfra spres vestlig kultur verden over gjennom Hollywood og andre.Bli med klassen og spill inn podcast, tv-program eller arranger store arrangement for hundrevis av ungdommer!

Fordypning Skip

Bo og leve i et pulserende, internasjonalt miljø med mennesker fra hele verden.
Bibelundervisning og trening i å dele evangeliet.
Sikkerhetskurs og praktisk arbeidserfaring

Når skipene ligger til havn driver man et omfattende misjonsarbeid inn i mot byen og bygdene omkring. Her får du bidra med det du kan for at nye mennesker kan få et møte med Jesus!Hvor man reiser varierer ut i fra hvor skipet er for øyeblikket. Skipet seiler normalt sett rundt Afrika eller i Asia. I 2025 vil skipet være på sør-vestkysten av Afrika. I løpet av et opphold på tre måneder besøker skipet 3-5 havner.

Året på leder

Et år på Lederlinja gir deg mye grundig bibelundervisning, variert praksis og opplevelser for livet.

• August-Desember: Lederklassen er samlet på Fjellhaug i Oslo. Mye felles linjetid, og noen fordypningsdager gjennom høsten.
  • Januar-Mars: Fordypningsmåneder hvor Norge arrangerer og produserer spennende innhold, og reiser på lang utenlandstur til USA. Skip har utplassering på skip i Afrika med ungdommer fra hele verden.
  • April-Juni: Lederklassen har felles avslutning i Oslo hvor man lærer av hverandres fordypninger og forener kreftene for en siste felles innsats.

Studietur til Israel

På høsten reiser hele klassen på studietur til Israel, landet hvor Jesus levde. Her vil du komme i kontakt med landets bibelske røtter og dagens mennesker. Dette blir opplevelser du sent vil glemme, og gi unike erfaringer som du kan ta med deg resten av året.

PS. På grunn av den spente situasjonen i Israel planlegger skolen for en alternativ tur til et annet arabisk land dersom Israel fortsatt er i unntakstilstand til høsten 2024.

Spørsmål og svar

Her finner du ofte stilte spørsmål og svar.
Om du ikke finner det du lurer på ta kontakt her

Krav til forkunnskap - Fordypning Norge

+

For at vi skal kunne forberede året ditt best mulig må du i tillegg til søknaden sende oss et motivasjonsbrev på inntil 500 ord hvor du skriver om hvorfor du ønsker å gå på linjen. Send brevet på bibelskolen@fjellhaug.no samtidig som du sender inn søknad. Du vil bli oppringt av kontaktlærer for en kort bli-kjent samtale hvor du også vil få mulighet til å få svar på det du måtte lure på.

Krav til forkunnskap - Fordypning Skip

+

Oppholdet på skipet er fullt av opplevelser, og krever god fysisk og psykisk helse. Du må kunne arbeide 5 dager i uken, 8 timer om dagen. Én outreach-dag og én hviledag i uken. Når man ikke jobber har man fri og kan delta i et rikt tilbud av aktiviteter og opplevelser på skipet. Språket på skipet er engelsk og man bor på 4-6 mannsrom. Skipene vi sender til er «Doulos Hope» og «Logos Hope» og de opereres av Operasjon Mobilisering, en tverrkirkelig misjonsorganisasjon som arbeider i hele verden. Alt mannskap må følge strenge internasjonale regler for skipsfart.Opptak til skipet gjøres gjennom opptaket til Bibelskolen Fjellhaug. For din egen sikkerhet må du fremlegge legeerklæring og bruke skolens utvidede søknadsskjema for å bli vurdert for opptak. Søk her.

Læreplan Norge

FAQ - 1

+

Sure! You can test out Webflow on our free plan where you can experiment with 2 projects. Your unhosted projects will have a two-page limit, but you can purchase a site plan on a per-project basis to unlock up to 100 static pages and additional CMS pages.

FAQ - 2

+

"Du får et fantastisk år med
fantastiske folk. Et år for livet!"

Lærere

Mari van Haselen
KONTAKTLÆRER LEDER
mvanhaselen@fjellhaug.no
SE ALLE ANSATTE

Videoer

Bibelskolen Fjellhaug 2020/2021

VIL DU LÆRE MER OM FELLESFAGENE?
KLIKK HER.