Konsertinnspilling

Av: Even Kleppa, Markedskonsulent.
Forsidefoto: Øyvind Ganesh Eknes.

Før påske spilte musikklassen inn en digital konsert. Den streames direkte på bibelskolens facebookside mandag 10.mai, kl 19.30. Helt gratis!

Aktiviteten var høy i Bøler kirke i to intense dager, en stund før påske. Musikklassen hadde i lang tid skrevet låter, planlagt, preprodusert i studio, og øvd på det som trygt kan sies å skolens største musikkprosjekt på mange år. Gjengen rakk akkurat å få det ferdig innspillt før Raymond Johansen varslet nedstenging av Oslo by nok en gang. Et bønnesvar at det lot seg ferdigstille!

Markedskonsulent Even Kleppa, og fotograf Torstein Stokkan i aksjon. Foto: Øyvind Ganesh Eknes

Prosjektet er en fullverdig erstatter for det som vanligvis er en ukeslang turné i Norge hvor klassen besøker ulike interatskoler for å spille konserter. Et nedstengt Norge tvang oss til å tenke kreativt. Vi benyttet muligheten vi har ved å ligge tett på Oslos unike mediemiljø hvor skolen har flere kontakter.

Med et teknisk crew som har erfaring fra å jobbe tett på store norske produksjonsselskaper fikk vi gode video og lydopptak av låtene. Klassen har fått en unik erfaring i hvordan en profesjonell musikkvideoinnspilling foregår. Det er mye venting og ting må repeteres utallige ganger for å få fanget alle instrumenter og vokalister i ulike vinkler på film. Men i alt dette er det mye god stemning, teambuilding og fellesskap. Etter to intense dager var alt spilt inn og elevene kunne se frem mot en vel fortjent påskeferie.

Elevene har skrevet et par låter selv, og sammen med lærerne også arrangert og spilt inn låter fra andre artister. Vi ser frem til å presentere det ferdige resultatet når det er klippet ferdig i Mai.

Inviter gjerne venner og kjente til facebookeventen. Velkommen!

Liveopptak av kor. Foto: Line Stordal Raknes
Liveopptak av vokal og piano. Foto: Line Stordal Raknes
Hele klassen i aksjon. Foto: Øyvind Ganesh Eknes
10.mai ser du hele konserten på bibelskolens facebookside. Foto: Skjermbilde

PS: Tiltak for å ivareta smittevern ble fulgt under innspilling, og elevene som står sammen er i en kohort.