Usikker på hva du skal neste år?

Det nærmer seg at du må bestemme deg for hva du skal neste år. Da kan det være vanskelig å velge. Ofte vil man ha så mange muligheter åpne så lenge som mulig. Dette vet vi er veldig slitsomt. Her noen spørsmål du kan stille deg selv:

1. Hva er viktig for meg?
  2. Hva ønsker jeg å få ut av neste år?
  3. Er det en studieby jeg vil teste ut?
  4. Ønsker jeg å dra der vennene mine skal, eller vil jeg starte litt på nytt?
  5. Hva liker jeg å holde på med?

Sett deg ned med et word-dokument og svar ærlig på hver av spørsmålene. Kanskje kommer du litt nærmere hva det er du dypest sett vil?

Dersom du står mellom to ulike valg er det nyttig å sette opp et for/mot skjema. Hva taler for å velge..., hva teller mot? Hvilken liste er lengst?

Å ta et år på bibelskole er en investering for livet. Du kaster ikke bort et år, men du bruker et år på å bygge en god og solid grunnmur som du kan bygge videre på resten av livet. Bibelskole er både for deg som kan mye, lite, eller strever litt med dette å tro. Her er det plass for deg, og du får tid til å vokse åndelig, mentalt og sosialt.

Det er fortsatt mulig å søke alle våre linjer for skoleåret 24-25. Sjekk ut vårt linjetilbud og søk her.