Fjellhaug-teamet, vår splitter nye satsing!

Av Jon Georg Fiske, Rektor

Bibelskolen Fjellhaug eksisterer for å utruste unge mennesker til tjeneste for Gud, kirke og samfunnet. Som en naturlig forlengelse av skolens arbeid på Fjellhaug ønsker skolen å være en ressurs for lokalt arbeid rundt omkring i Sør-Norge.

– Når vi så muligheten for å starte opp teamtjeneste for andreårselever ved Bibelskolen falt brikkene på plass. Hvem er bedre til å representere Bibelskolen enn de som nettopp har gått her, og hvor oppmuntrende er det ikke å få fire unge ledere på besøk? spør Jarle Thingbø retorisk.

Jarle Thingbø er nytilsatt teamkoordinator, og kontaktlærer for andreårslinja TeFT Norge. Han snakker entusiastisk om de fire ungdommene som skal ut på veien neste skoleår.

– Vi vet fra tidligere at et team som kommer på besøk til et lokallag, en barnehage, en leir eller en skole kan være til stor oppmuntring for de som får besøk. Her får barn og unge møte noen unge voksne som brenner for Jesus og som kan tjene dem som forbilder i tro og handling. De som ønsker besøk av teamet må bare ta kontakt med meg.

Fokus på Østlandet

Teamet vil spesielt være tilstede i landsdelen hvor Fjellhaug ligger, nemlig Østlandet. Gjennom et samarbeid med Misjonssambandet øst vil det nystarta Fjellhaugteamet besøke lokalt arbeid. Etter å ha vært på tur noen dager vil de ha kurs og refleksjonsdager på Fjellhaug i Oslo. Slik vil de gjennom hele året bli bedre og bedre rustet til arbeid i Guds rike.

Anna Lindbak Hørte er utviklingsleder i Misjonssambandet øst, og hun gleder seg stort til å følge teamet rundt.

– Jeg elsker team! Den gjengen som kommer her i høst er bare bra, og de har mye å gi. Vi som står rundt dem må være med å støtte dem med det vi kan. Først av alt kan vi be for teamet, og så kan vi gi til arbeidet slik at det også bærer seg økonomisk.

Det er et økonomisk løft å starte opp med teamtjeneste. Skolen har kjøpt inn en ny og flott bil, og både reiser og drift koster. Inntektene fra sommerkonkurransen vil bidra til å nedbetale kostnadene på bilen samt gjøre det mulig å drifte teamet i tiden fremover.

Skolebesøk og Sør-Norge

For utenom Østlandet vil teamet også reise rundt til Misjonssambandets videregående skoler, og på veien kan teamet gjerne komme innom noen lokale lag og forsamlinger.

– Teamet er sendt ut for å tjene. Teamet vil gå inn i skolenes eksisterende arbeid og styrke dette, sier Jarle som til slutt vil legge inn et ekstra godt ord for å bli med i Bibelskolens sommerkonkurranse.

– Har du lyst til å vinne mennesker for Guds rike og premier samtidig? Bli med i konkurransen da vel!

Teamet reiser på sin første leir 9. august 2021 på Livoll i Gudbrandsdalen. Fjellhaugteamet 21/22 består av Lisa Ertesvåg, Tobias Harbo, Sebastian Hauan og Kristine Klausen.

KONKURRANSEINFO:

For hver 15 000,- vi får inn her på Spleis vil det bli trukket en heldig vinner av noen meget gode premier sponset av hver linje på bibelskolen! Hovedpremien er en veldig godt utstyrt tursekk til en verdi av 5000 kroner.

Du trenger ikke å gi for å være med i konkurransen, men lik eller kommenter konkurranse-innlegget vårt på facebook så er du med i trekningen av følgende premier:

1. "Ticket to the moon" hengekøye.
2. "Steelseries Arctis 5" Gamingheadset
3. "Bibelen resurs" i skinn, og bøkene "Fellesskap og bønn" av Diectrich Bonhoeffer og "Disippelliv" av Greg Ogden
4. 2 konsertbilletter til "Trygve Skaug og #verdensfinestepublikum" i Oslo Spektrum.
5. "Trollveggen 50L Dripack" dagstursekk fra Norrøna, inkl. halogenflaske, stormkjøkken, drybag, termos og friluftsutgave av det nye testamentet+salmene.