Gode å snakke med

Skoleåret er i gang på Bibelskolen i år, og vi gleder oss over fulle hus og god stemning på tunet.

Midt i miljøet vandrer Harald Tjervåg(32) og Daniel Tonheim (22) rundt. De er begge tilsatt i høst og utdannet i teologi. Sammen og hver for seg er de tilstede for ungdommene våre på kveldstid til samtaler, drar i gang møter/bibelgrupper eller et slag volley i gymsalen.

Harald (i blå skjorte på bildet) er skolediakon og sier følgende om sin nye oppgave: "Først og fremt ønsker jeg å jobbe som skolediakon for å kunne være til stede som     et kristent medmenneske for elevene. Jeg opplever det svært rikt å få lov til å lytte til og vandre sammen med mennesker, hvor enn de befinner seg i livet. Derfor gleder jeg meg aller mest til gode og ærlige samtaler om livet og troen.

Harald har jobbet med ungdom i over ti år, og kombinerer en 30% stilling på bibelskolen med å reise som ungdomsforkynner i Misjonssambandet. Når han nå jobber på bibelskole er det med et ønske om at elevene skal sitte igjen med en tillit til at Gud har skapt dem og elsker dem. At han hver eneste dag gir dem fullstendig ufortjent nåde som de kan hvile i. Han håper også at de får en visshet om at denne nåden står fast, selv når livet er skikkelig krevende.

Vi ønsker begge to hjertelig velkommen til oss og ønsker dem lykke til i arbeidet!