Info om gjenåpning av Bibelskolen Fjellhaug

Torsdag 7. mai varslet regjeringen om at skoler i vårt skoleslag igjen kunne åpne opp, fra og med mandag 11. mai. Bibelskolen Fjellhaug åpner for skoledrift tirsdag 12. mai.

Vi har arbeidet med veilederen (utgitt av FHI og Udir) i skoleledelsen og med øvrig personalet og deltatt på flere møter med Kristne friskolers forbund og andre internatskoler, der gjenåpning og smittevern har vært tema. På skolen samarbeider vi også med Fjellhaug Eiendom for å iverksette nødvendige smitteverntiltak, i henhold til smittevernveilederen fra FHI og Udir.

Formålene med rådene i Veilederen er å begrense smittespredning av covid-19. De tre grunnpilarene for å bremse smittespredning er i prioritert rekkefølge:

1.     Syke personer skal ikke være på skolen

2.     God hygiene

3.     Redusere kontakthyppighet mellom personer

Dette er også pilarene vi arbeider ut fra på Bibelskolen Fjellhaug.

Vi gleder oss over å kunne ønske elevene våre velkommen tilbake. Selv om det blir under noe annerledes forhold enn ønskelig, ser vi fram til de fire skoleukene som gjenstår før sommeren!

Jørn Martinsen

rektor