Miljøarbeider Kvitsund Gymnas, Telemark

Vi har gleden av å kunne tilby Kvitsund som praksissted for Etterfølger-linja 24/25!

Vil du være med og gjøre en forskjell i ungdommers liv? Arrangere sosiale aktiviteter, skape møteplasser for betydningsfulle samtaler om tro og liv? Utvikle dine lederegenskaper, jobbekreativt og konstruktivt sammen med et herlig team? Bo på en fantastisk plass i Vest-Telemark med enorme muligheter for en aktiv praksistjeneste fylt av opplevelser med både mennesker og natur?
                                    Da kan Kvitsund være stedet for deg neste skoleår!

Som praksiselev i miljøarbeidet på skolen inngår du i et team sammen med ungdomsleder, våre to miljøarbeidere, internatarbeidere og sosiallærere. Vi har regelmessige miljømøter der oppmuntring, erfaringsdeling og gode tilbakemeldinger står i fokus. Praksiselevene vil gå inn i vår felles oppgave med å skape et trygt, godt og utviklende miljø i internatet for alle elever som bor og oppholder seg der. Den konkrete utformingen av arbeidsoppgaver vil kunne tilpasses den enkeltes evner, interesser og nådegaver, og personlig egnethet vil vektlegges ved ansettelse.

Arbeidsoppgavene vil bl.a. kunne innebære:

–     Å legge til rette for sosiale arrangementer, turer og møtepunkter for og med elevene

–     Være med og ta ansvar inn mot bibelgrupper, søndagsmøter og andre kristne samlinger, som f.eks. fellesandakter, skolensmisjonsprosjekt, møtehelger, lokalt ungdomsarbeid m.m.

–     Være til stede sammen med elevene i fellesarenaer, og ta initiativ til aktivitet og samvær

–     Ha tilsynstjeneste i internatet på dagtid

–     Være en del av skolens markedsføringsarbeid

Vi ser etter deg som:

– Er utadvendt og glad i å snakke med ungdommer

– Vil være med å gjøre Jesus kjent og utruste til liv og tjeneste for han

– Har ideer og gjennomføringsevne

– Kan jobbe som del av et team

Vi kan tilby:

– En herlig elevflokk å jobbe med og blant

– Et inkluderende og varmt arbeidsfellesskap med mye erfaring

– Tett oppfølging i et utviklende arbeidsmiljø med fokus på trygghet, ansvar og vekst

– Fri kost og losji gjennom skoleåret og reiser t/rundervisningsuker ved studiested

Det er en forutsetning for ansettelse at du kan legge fram gyldig politiattest, og at du kan identifisere deg med skolens verdidokument og målsetning.

Søknad med CV og referanser sendes til internatleder Ellen Bentsen: ebentsen@kvitsund.vgs.no

Har du spørsmål? Kontakt oss!

Søknadsfrist: 1. februar

PS: Lurer du på hvordan det er å være ettåring på Kvitsund?
Sjekk ut Kvitsunds YouTube-kanal, så får du se litt av hverdagen til både ettåringene og elevene.