SØK NÅ

Etterfølger

Tent For å Tjene
2. års linje

Et andre år på bibelskole

Etterfølger er for deg som har gått et år på bibelskole (eller tilsvarende) og vil ha et år med kombinasjon av praksis og undervisning.
Gjennom året på Etterfølger får du en egen praksisveileder på praksisplassen, i tillegg til at du får en veileder ved Bibelskolen Fjellhaug. Det betyr at du som elev har mange tilgjengelige personer og ressurser som kan hjelpe deg til å få mer ut av året, vokse i din relasjon til Gud, og vokse som person og leder.

Den store gevinsten ved å gå Etterfølger sammenlignet med vanlig ettårings-/teamtjeneste er at du som elev vil få flere avbrekk i praksisen hvor du får faglig og åndelig påfyll, i tillegg til tett oppfølging og veiledning underveis. På den måten får du bedre rammer for din praksis og får dele erfaringer med jevnaldrende som står i lignende situasjoner.

Et år på Etterfølger består av 22 uker veiledet praksis, 6 undervisningssamlinger på Fjellhaug spredt gjennom året og noe kurs/selvstudium.

Praksisuker

Praksisen kan gjennomføres i en menighet, ved en skole, i et ungdomsarbeid, i en organisasjon eller lignende. Vi vil legge til rette for ulike typer praksis, alt etter ditt ønske. Eksempler på tidligere praksis Etterfølger elever har hatt finner du nedenfor:

• Teamarbeid på Bjorli eller Øygarden mot barn/ungdom.
  • KRIK - Kristen Idrettskontakts hovedkontor Ullevål Stadion.
  • Stipendiater ved Bibelskolen Fjellhaug
  • Fjellhaugteamet

Hvilken type praksis ser du for deg? Her er uendelig med muligheter. Hvis du lurer på om du kan ha en konkret praksis må du gjerne ta kontakt med oss.

"Etterfølger er ei linje som er radikal! Den utruster for livet etter bibelskole- og jeg er dypt takknemlig for alle muligheter jeg har fått til å utfordre meg selv på."

Silje

Undervisningsuker

I undervisningsukene samles alle Etterfølger-elever på Bibelskolen Fjellhaug i Oslo. Gjennom variert undervisning vil du få innsikt i følgende temaer:

• Kristen tro og kristent liv
  • Ledelse og administrasjon
  • Apologetikk og postmodernitet
  • Retreat
  • Barne- og ungdomsarbeid
  • Kommunikasjon og forkynnelse
  • Misjonsstrategi
  • Sjelesorg, veiledning og mentoring

Kurs og selvstudium

Som elev har du muligheten til å selv velge hvilke kurs du ønsker å være med på. Alt etter hva du interesser deg for og har lyst til å fordype deg i.
Enkelte praksissted har egne kurs som gir opplæring i aktuell praksis.

Diverse informasjon

Opptakskrav

Krever et tidligere helårs kurs på bibelskole eller tilsvarende (eks. kristen folkehøgskole, DTS, kristen fagskole osv.) og ha en godkjent praksisplass.

Fullført skoleår må kunne dokumenteres. Er du aktiv elev mens du søker til Etterfølger kan du be om en bekreftelse på skoleplass fra skolen din.

Jan Magnus F. Lillebø
Kontaktlærer Etterfølger og bibellærer
SE ALLE ANSATTE

Videoer

Bibelskolen Fjellhaug 2020/2021

VIL DU LÆRE MER OM FELLESFAGENE?
KLIKK HER.