SØK NÅ

ungGlobal

Nord-Afrika, Øst-Afrika og Indonesia

ungGlobal er for deg som ønsker å delta i  misjonsarbeid i Nord-Afrika,
Øst-Afrika eller Indonesia over tid.

Gjennom et unikt 4-5 måneders utenlandsopphold på et av Misjonssambandets misjonsfelter får du muligheten til å oppleve både personlig og åndelig vekst.

Ønsker du å bruke livet ditt i tjeneste for Jesus?
ungGlobal gir deg en sjelden mulighet til å smake på utenlandstjeneste kombinert med undervisning og personlig oppfølging. Vi ønsker å utruste deg til tjeneste – enten i utlandet eller i Norge. «Gå ut» var den siste befalingen fra Jesus.

Vi utfordrer deg til å ta Ham på alvor.

Hvordan legges ungGlobal opp?

ungGlobal kombinerer skole og praksis. Skoleåret starter og avslutter på Fjellhaug. Utenlandsoppholdet strekker seg fra november til mars.
I løpet av oppholdet i Nord-Afrika/Øst-Afrika/Indonesia får du både praksis i regi av Misjonssambandet, feltundervisning og bibelundervisning.

Tidsplanen vil se slik ut:

• August-november: undervisning på Fjellhaug
  • November-mars: opphold i Nord-Afrika/Øst-Afrika/Indonesia
  • Mars-juni: undervisning på Fjellhaug

Dersom du har lyst til å se hvordan årets elever har det, kan du ta en titt på:

"På ungGlobal fikk jeg et nært innblikk i misjonsarbeidet og i Bibelen. Det viste meg hvorfor og hvordan jeg fortsatt vil tjene Jesus!"

Laurits

Praksis

ungGlobal er annerledes bibelskoleår. Her får teorien en praktisk innpakning, og du veksler mellom utflukter for å delta og observere, og tid i klasserommet til evaluering og læring.

Ved å kombinere teori med veiledet praksis ønsker vi at du skal bli trygg på deg selv og din tro. Du kommer til å bli positivt utfordret i gruppen du reiser med og i møte med fremmede mennesker og kulturer.

Du kommer til å være med misjonærer og utsendinger til menigheter, ut på evangelisering, delta i storbymisjon, praktisk hjelpearbeid, medie- og litteraturarbeid m.m.

Søknad

Det er 12 plasser til Øst-Afrika, 8 til Indonesia og 6 til Nord-Afrika hvert skoleår. Fra skoleåret 2024-2025 har vi løpende opptak. Fyll ut utvidet søknadsskjema her.

For at søknaden skal bli behandlet må du sende skolen vitnemål fra vg1 og vg2, samt fremvise godkjent legeerklæring som du laster ned fra søknadssiden.

Vi sender ut første opptaksbrev fra første hele uken i november.

Diverse informasjon

Krav til forkunnskap

Se inntaksreglementet vårt

Læreplan

LAST NED PDF

Janne Mjølhus
Kontaktlærer ungGlobal
SE ALLE ANSATTE

Videoer

Vlog - KRIK og Musikk besøker Teft Utland

Bibelskolen Fjellhaug 2020/2021

VIL DU LÆRE MER OM FELLESFAGENE?
KLIKK HER.